ÖZERK PETROL

DESTEK SERVİSİ

Genel Kategorilerdeki Destek Servisleri

fdsv

Akü Tanımları

Akü Tanımları Hakkında Aradığınız Her Şey.

şarj

Şarj

Şarj Tanımları Hakkında Aradığınız Her Şey.

bakım onarım

Bakım ve Depolama

Bakım ve Depolama Hakkında Aradığınız Her Şey.

VSX

Montaj & Değiştirme

Montaj & Değiştirme Hakkında Aradığınız Her Şey.

Bir akü nasıl çalışır?

Bir akü ileride kullanılmak üzere elektriği depolar. Pozitif ve negatif plakalar gibi birbirinden farklı materyallerin bir sülfürik asit ve su çözeltisine batırıldığında oluşan kimyasal reaksiyondan voltaj üretir. Tipik bir kurşun-asit aküde hücre başına voltaj yaklaşık olarak 2 volttan toplam 12 volttur. Pozitif ve negatif kutuplar arasındaki devre olduğunda aküden elektrik akımı başlar; radyo gibi elektriğe ihtiyaç duyan herhangi bir yükün aküye bağlanmasıyla meydana gelir.

Birçok kişi, bir kurşun-asit akünün sürekli olarak şarj ve deşarj işlemi yaptığını bilmez. Bir akü, aracızın marş motoru gibi elektriğe ihtiyaç duyan herhangi bir yüke bağlandığında akım aküden akar. Akü deşarj olmaya başlar.

Ters işlemde, akım tekrar aküye akarak şarj olarak plakalar arasındaki kimyasal farkı eski haline getirir. Herhangi bir cihaz olmadan aracınızı sürdüğünüzde ve şarj dinamosu tekrar aküye akım gönderdiğinde olur.

Bir akü deşarj olurken kurşun plakalar kimyasal olarak birbirine benzemeye başlar, asit zayıf hale getirir ve voltaj düşer. En sonunda akü o kadar deşarj olur ki kullanışlı bir voltaj olarak elektrik veremez.

Akü deşarjı

Akü aracınızı çalıştırmıyorsa, teknik olarak doğru olmasa da genellikle "akü bitmiş" dersiniz. Sadece deşarj olmuş bir akü - farları açık bıraktığınız veya bozuk bir şarj dinamosundan dolayı - tam kapasitesine tekrar şarj edilebilir. Fakat hizmet ömrünün sonuna gelmiş bir akü, kullanılabilir güç seviyesine getirmek için yeteri kadar tekrar şarj edilemez. Bu durumda akü gerçekten ölmüştür ve değiştirilmelidir.

Akü deşarj olduysa ve ölmediyse, bir başka tam şarjlı aküden uzatma kablosu ile besleme alarak aracınızı çalıştırabilirsiniz. Yaklaşık olarak 30 dakikalık bir sürüş, şarj dinamosunun bir aküyü tam olarak şarj etmesini sağlar. Fakat şarj dinamosu veya aracınızın elektrik sisteminin bir başka parçası bozuksa, akü tekrar şarj olmayacaktır ve bir teknisyen veya servis de aküyü tekrar şarj edemeyecektir. Yani akünüz sürekli olarak deşarj oluyorsa, değiştirmeden önce elektrik sisteminizi kontrol ettirin. Kötü akü gibi görünen bir sorun aslında bir elektrik sistemi sorunu olabilir. Elektrik sisteminizde bozuk bir parça varsa, yeni bir aküyü de boşaltmaya devam edecektir ve siz de yine zor durumda kalırsınız.

Aracıma uygun akü hangisi?

Aracınız için hangi akünün uygun olduğunu nasıl bilebilirsiniz? Doğru seçimi yapmanızda yardımcı olacak birkaç ipucu.

Aşağıdakiler orijinal ekipman üreticisinin tavsiyeleri için aracınızın kullanım kılavuzuna bakın:

Akü grup boyutu - aracının fiziksel ölçülerine en iyi uyacak akü boyutu. Birçok araç birden fazla grup boyutuna uyum sağlar.

Soğuk motor çalıştırma amperleri (Cold cranking amps - CCA) - CCA, aracın motoru soğuk iken çalıştırılabilmesi kritik öneme sahiptir. Akü voltajı kullanılamayan seviyeye düşünceye kadar 0 Fahrenheit derece sıcaklıktaki bir akünün 30 saniye boyunca verebileceği amper sayısıdır.

Rezerv kapasitesi (Reserve Capacity - RC) - alternatör arızalanırsa aracınızın elektrik sistemine güç vermeye yardımcı olur. Aracınızı çalıştırmak için gerekli olan minimum voltaj değerinin altına düşmeden bir akünün araca kaç dakika güç sağlayabileceğini gösterir.

Genel olarak hem CCA hem de RC değerleri ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. Ancak soğuk iklimli bir yerde yaşıyorsanız bir akü seçerken CCA değerine özellikle dikkat etmeniz gereklidir. Tersine, sıcak iklimli bir yerde yaşıyorsanız çok fazla CCA değerine ihtiyacınız yoktur.

Deniz ve hobi araçlarında kullanmak için derin döngülü bir akü arıyorsanız aynı zamanda şunları göz önünde bulundurmanız gereklidir:

  • Akünün kullanılacağı ekipman tipi
  • Ekipmanı çalıştırmak için gerekli amper sayısı
  • Ekipmanı kaç saat kullanacağınız

Amper değerini Saat değeri ile çarparak gerekli olan Amper Saat veya AH değerini elde edin. Ekipmanın Çektiği Akım (Amper) x Zaman (Saat) = AH

Örnek: Balıkçı Teknesi

Işıklar 10 x 5 = 50

Trol Motoru 1 x 5 = 5

Balık bulucu 3 x 5 = 15

Telsiz 1 x 5 = 5

Toplam = 75 AH*

* Gerekli olan AH değerini belirli bir zaman ve voltajda veren bir akü arayın. Güvenlik payı olarak AH sayısını %20 artırın.

Emniyet ve akü üzerinde işlem

Aküleri yerleştirirken ve üzerinde işlem yaparken lütfen aşağıdaki tüm emniyet önerilerini ve tavsiyelerini takip ederek kendinizi ve iş arkadaşlarınızın güvenliğini sağlayın.

PATLAYAN AKÜ TEHLİKESİ

Aküler sülfürik asit içerirler ve hidrojen - oksijen karışımı patlayıcı gaz üretirler.

Akülerin üzerinde veya yakından çalışırken her zaman ANSI Z87.1 (ABD) veya CE EN166 (Avrupa) onaylı koruyucu gözlükleri ve yüz korumaları veya sıçramaya karşı koruyucu gözlük takın.

Her zaman uygun göz, yüz ve el koruma ekipmanı kullanın.

Akünün etrafında kıvılcım ve alev oluşmasını engelleyin ve sigara içmeyin.

Sökülmeyen havalandırma delikleri olan bir aküyü asla açmaya çalışmayın.

(Havalandırma kapaklarında şu anda kullanılan kabul edilebilir kelimelerin ve sembollerin açıklaması için Şekil 1.'e bakın)

Elektrolitle işlem yapma dışında sökülebilir havalandırma kapaklarını sıkılmış halde ve seviyesinde bırakın.

Çalışma alanının iyi havalandırılmış olduğundan emin olun.

Akü üzerinde işlem, test veya şarj yaparken asla aküye yaslanmayın.

Kısa devreleri ve kıvılcımları önlemek için metal araçlar veya iletkenlerle çalışırken dikkatli olun.

GÜVENLİ ŞARJ

İLK ÖNCE KULLANILAN ŞARJ CİHAZINININ TALİMATLARINI GÖZDEN GEÇİRMEDEN ASLA BİR AKÜYÜ ŞARJ ETMEYİN. Şarj cihazının üreticisinin talimatlarına ek olarak aşağıdaki genel önlemler alınmalıdır:

Her zaman uygun göz, yüz ve el koruma ekipmanı kullanın.

Her zaman aküyü iyi havalandırılmış bir alanda şarj edin.

Havalandırma kapaklarını sıkılı ve seviyesinde tutun.

Tehlikeli kıvılcımların oluşmasını engellemek için uçları aküye bağlamadan önce şarj cihazını ve zamanlayıcıyı "OFF" (Kapalı) konuma getirerek kapatın.

Görünür bir şekilde hasarlı veya donmuş bir aküyü şarj etmeye asla kalkışmayın.

Şarj cihazının uçlarını aküye bağlayın; kırmızı pozitif (+) ucu kırmızı (+) kutba ve siyah negatif ucu (-) siyah negatif (-) kutba bağlayın. Akü hala araçta ise, negatif ucu toprak olarak motor blokuna bağlayın. Kontak anahtarının ve diğer tüm aksesuarların kapalı olduğundan emin olun. (Aracın pozitif toprağı varsa, pozitif ucu motor blokuna bağlayın.)

Şarj cihazının uçlarının aküye bağlanan kısmının kırılmış, yıpranmış veya gevşek olmadığından emin olun.

Zamanlayıcıyı ayarlayın, şarj cihazını açın ve istenen amper değerine ulaşıncaya kadar şarj oranını yavaşça artırın.

Akü ısınırsa veya elektrolit şiddetli gazlanması veya taşması oluyorsa şarj oranını azaltın veya geçici olarak şarj cihazını kapatın.

Tehlikeli kıvılcımların oluşmasını engellemek için uçları aküden sökmeden önce şarj cihazını ve zamanlayıcıyı "OFF" (Kapalı) konuma getirerek kapatın.

AKÜ ASİDİ İLE İŞLEM YAPMA

Akü asidi veya elektrolit, sülfürik asit ve su çözeltisidir ve giysilere zarar verebilir veya deriyi yakabilir. ELEKTROLİT İLE İŞLEM YAPARKEN ÇOK DİKKATLİ OLUN ve asit nötralize çözeltisini kullanıma hazır bulundurun — örneğin karbonat veya su ile karıştırılmış ev tipi amonyak. Aküler üzerinde işlem yaparken:

Her zaman uygun göz, yüz ve el koruma ekipmanı kullanın.

Elektrolit göze sıçrarsa, derhal gözü zorla açın ve temiz, soğuk su ile en az 15 dakika yıkayın. Derhal tıbbi tedavi alın.

Elektrolit yanlışlıkla yutulursa çok miktarda su veya süt için. Yutan kişiyi kusturmaya ÇALIŞMAYIN. Derhal tıbbi tedavi alın.

Aracın üstüne veya çalışma alanına sıçrayan elektroliti karbonat ile nötralize edin. Nötralize ettikten sonra, kirlenmiş alanı temiz su ile temizleyin. Belirli bir gravitede elektrolit hazırlamak için her zaman konsantre asidi yavaşça suyun üzerine dökün; suyu asidin üzerine DÖKMEYİN. Ufak miktarlarda asidi eklerken her zaman suyu karıştırın. Önemli miktarda ısı oluşursa, asit eklemeye devam etmeden önce çözeltinin soğumasını sağlayın.

Çevrim Kapasitesi Karşılaştırması

Boş zamanlarınızı nasıl değerlendirmek isterseniz isteyin, ister açık denizlerde, isterse de uzun yollarda ya da golf sahalarında, size uygun mükemmel bir VARTA® Professional akümüz vardır. Unutmayın, yüksek seviyede çevrimsel dayanıklılığa sahip bir akü seçmek avantajlıdır, zira daha uzun servis ömrü sunarlar. Çevrim kapasitesi karşılaştırması yapmakta her zaman fayda vardır.

Araç aküsünü şarj etme

 

Güvenli akü şarj etme talimatları

  • Her deşarj sonrasında aküyü en kısa zamanda yeniden tamamen şarj edin
  • Akü şarj cihazının aküye uygun olup olmadığını her zaman kontrol edin
  • Otomatik kapatma özelliği olmayan bir akü şarj cihazını asla kullanmayın
  • Tercihen IUoU şarj profiline sahip elektronik voltaj kontrollü bir akü şarj cihazı önerilir
  • Asit tabakalaşmasını önlemek için şarj (AGM için gerekli değildir)
  • IU özellikleri ve daha yüksek şarj voltajı olan (2,6 V/hücre) bir şarj cihazı kullanın
  • Su kaybını önlemek için bu fazla şarj sadece kısa bir süreliğine kullanılmalıdır
  • Şarjdan sonra açık devre voltajı 2,12-2,13 V/hücre olmalıdır 12,7/12,8 Voltta her bir 0/1 V fark için akü 1 saat şarj edilmelidir
  • Donmuş veya 45˚ derecenin üstündeki aküleri asla şarj etmeyin
  • Akünün pozitif kutbunu (+) şarj cihazının pozitif (+) kutbuna, negatif akü kutbunu da şarj cihazının negatif kutbuna bağlayın
  • Akü tam olarak bağlanıncaya kadar şarj cihazını çalıştırmayın
  • Şarj tamamlandığında önce şarj cihazını kapatın
  • Akü ısınıyorsa veya asit taşıyorsa şarjı durdurun!
  • Şarj ederken iyi bir havalandırma olmasına dikkat edin

 

Akü testi

Bir aküyü test etmenin en iyi ve en kolay yolu, voltajı ölçmek için bir voltmetre veya multimetre kullanmaktır. Tam voltajı öğrendiğinizde şarj durumunu ölçmek için aşağıdaki tabloyu kullanın.

Emniyetli şarj için ipuçları

Uzun süre depolamadan sonra (12 ay veya daha fazlası), kutup voltajı gerekli voltajın altına düştüğünde akünün tekrar şarj edilmesi gerekir. Tekrar şarj ederken lütfen emniyet ipuçlarını takip ederek kendinizin ve iş arkadaşlarınızın güvenliğini sağlayın (koruyucu gözlük kullanmak gibi).

Bir otomotiv aküsünü şarj ederken, otomobil kullanım kılavuzu ve akü şarj cihazı kılavuzu talimatlarına başvurun. Şarj cihazı ve akünüzle birlikte gelen emniyet talimatlarını inceleyin. Akülerin ciddi yanıklara neden olabilecek sülfürik asit ve patlayıcı olan hidrojen-oksijen gazları içerdiğini unutmayın.

Güvenli Şarj

İLK ÖNCE KULLANILAN ŞARJ CİHAZINININ TALİMATLARINI GÖZDEN GEÇİRMEDEN ASLA BİR AKÜYÜ ŞARJ ETMEYİN. Şarj cihazının üreticisinin talimatlarına ek olarak aşağıdaki genel önlemler alınmalıdır:

  • Her zaman uygun göz, yüz ve el koruma ekipmanı kullanın.
  • Her zaman aküyü iyi havalandırılmış bir alanda şarj edin.
  • Havalandırma kapaklarını sıkılı ve seviyesinde tutun.
  • Tehlikeli kıvılcımların oluşmasını engellemek için uçları aküye bağlamadan önce şarj cihazını ve zamanlayıcıyı "OFF" (Kapalı) konuma getirerek kapatın.
  • Görünür bir şekilde hasarlı veya donmuş bir aküyü şarj etmeye asla kalkışmayın.
  • Şarj cihazının uçlarını aküye bağlayın; kırmızı pozitif (+) ucu kırmızı (+) kutba ve siyah negatif ucu (-) siyah negatif (-) kutba bağlayın. Akü hala araçta ise, negatif ucu toprak olarak motor blokuna bağlayın. Kontak anahtarının ve diğer tüm aksesuarların kapalı olduğundan emin olun. (Aracın pozitif toprağı varsa, pozitif ucu motor blokuna bağlayın.)
  • Şarj cihazının uçlarının aküye bağlanan kısmının kırılmış, yıpranmış veya gevşek olmadığından emin olun.
  • Zamanlayıcıyı ayarlayın, şarj cihazını açın ve istenen amper değerine ulaşıncaya kadar şarj oranını yavaşça artırın.
  • Akü ısınırsa veya elektrolit şiddetli gazlanması veya taşması oluyorsa şarj oranını azaltın veya geçici olarak şarj cihazını kapatın.
  • Tehlikeli kıvılcımların oluşmasını engellemek için uçları aküden sökmeden önce şarj cihazını ve zamanlayıcıyı "OFF" (Kapalı) konuma getirerek kapatın.
Bir aküye başka bir akü bağlayarak motoru çalıştırma

UYARI — AKÜLER PATLAYICI GAZLAR ÜRETİRLER.

Bu talimatlar patlama tehlikesini en aza indirmek için oluşturulmuştur. Akünün etrafında kıvılcım ve alev oluşmasını engelleyin ve sigara içmeyin.

Her iki akü de aynı voltaj değerinde olmalıdır (6, 12 vb.)

  • Bir başka aküden uzatma kablosu ile aracınızı çalıştırırken her zaman uygun koruma gözlüğü takın ve akünün üzerine eğilmeyin.
  • Hasarlı bir aküye başka bir aküden ara bağlantı kablosu bağlamayın; ara bağlantı kablosunu bağlamadan önce her iki aküyü de kontrol edin.
  • Havalandırma kapaklarının sıkılmış ve düzgün olduğundan emin olun.
  • Araçların birbirine değmediğinden ve her iki arabanın kontak anahtarının "OFF" (kapalı) konumda olduğundan emin olun.
  • Tüm elektrikli cihazları kapatın (radyo, cam buz çözme, cam silecekleri, farlar vb.)

Aşağıdaki adımlar tam olarak takip edilmelidir.

  1. Ara kablosunun (+) ucunu deşarj olmuş akünün (+) kutbuna bağlayın.
  2. Ara kablosunun diğer (+) ucunu diğer araçtaki akünün (+) kutbuna bağlayın.
  3. Ara kablosunun negatif (-) ucunu diğer araçtaki akünün negatif (-) kutbuna bağlayın.
  4. ARA KABLOSUNUN NEGATİF (-) UCUNU SON OLARAK AKÜSÜ DEŞARJ OLMUŞ ARACIN MOTOR BLOKUNA, AKÜDEN VE KARBÜRETERDEN UZAK BİR YERE BAĞLAYIN.
  5. Kabloların fan kanatlarından, motor kayışlarından ve her iki motorun hareket eden parçalarından uzak olduğundan emin olun.
  6. Aracı çalıştırın ve kabloları, bağlantı sırasının TERSİNE olacak şekilde sökün.
Akünün bakımı ve depolanması

Akünün temizliği düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.

  • EMNİYET BÖLÜMÜNÜ OKUYUN
  • Hücre kutuplarındaki ve konnektörlerdeki toz ve korozyonu temizleyin. Kutup korozyonu akünün performansını etkileyebilir ve bir emniyet tehlikesi oluşturabilir. Korozyonu temizlemek gerekirse, aküyü ayırın, konnektörlerin vidalarını gevşeterek sökün ve kutuplardaki ve konnektörlerdeki korozyonu karbonat ve su (sodyum bikarbonat) seyreltik çözeltisi ile fırçalayarak temizleyin. Konnektörleri tekrar bağlamadan ve vidalarını sıkmadan önce oksitlenmeyi önleyici gresi tekrar sürün. Her zaman uygun kayıt tutun.

HİÇ BİR DURUMDA BASINÇ EMNİYET VALFLERİNİ SÖKMEYİN VE ASLA SU EKLEMEYİN.

Akü nasıl depolanır

Akülerimizin maksimum raf ömrünün sonuna kadar dayanıklı olabilmesi için, yıllık ortalama depolama ısısının 15°C olması gerekir. Kıra süreli depolamada ise ısının 25°C'yi aşmamasına özen gösterilmelidir, aksi takdirde akü olumsuz etkilenebilir.

  • EMNİYET BÖLÜMÜNÜ OKUYUN
  • Aküyü araçtan sökün.
  • Akünüzü depolamak için serin ve kuru bir yer bulun.
  • Akünün tam olarak şarjlı olduğundan ve yaklaşık olarak her iki ayda bir tekrar şarj edildiğinden emin olun.
  • Akünün performansını etkileyebilen ve tehlike oluşturabilecek tüm kutup korozyonlarını temizleyin. Kutuplardaki ve konnektörlerdeki korozyonu karbonat ve su (sodyum bikarbonat) seyreltik çözeltisi ile fırçalayarak temizleyin. Konnektörleri tekrar bağlamadan ve vidalarını sıkmadan önce oksitlenmeyi önleyici gresi tekrar sürün.
Akünün mevsimlik kullanımı

 

Sonbahar: Dinlenme döneminden önce

  • Aküyü tam olarak şarj edin, tüm elektrikli cihazları kapatın ve mümkünse aküyü çıkarın.
  • Serin ve kuru bir yerde saklayın.
  • Aküleri tam şarjlı olarak depolayın.
  • Tam olarak şarj edilmiş aküler sıfır derecenin altındaki sıcaklıklarda bile saklanabilir. Kısmi olarak şarj edilmiş aküler sıfır derecenin hemen altındaki sıcaklıklarda donabilir.
Gölgeli kar tanesi simgesi

Kış: Dinlenme döneminden önce

  • Düzenli aralıklarla şarjı/voltajı kontrol edin.
  • Voltaj 12,4 Voltun altına düşerse aküyü yeniden şarj edin.
Gölgeli güneş simgesi

İlkbahar/Yaz: Dinlenme döneminden önce

  • Düzenli aralıklarla şarjı/voltajı kontrol edin.
  • Voltaj 12,4 Voltun altına düşerse aküyü yeniden şarj edin.
Powersports - akü değiştirme
  1. Asit seviyesini kontrol edin (sadece Powersports Freshpack) ve saf su ilave edin.
  2. Akü ve kutuplarını temiz tutun.
  3. Kablo ve bağlantıların sıkı olup olmadığını ve kasada hasar olup olmadığını kontrol edin.
  4. VARTA® aküleriyle birlikte tam kullanma ve bakım talimatları da verilir.

Uzun süre kullanılmayan akü

Genellikle sezon dışı aylarda, uzun süre kullanılmadığı zaman meydana gelen sülfatlaşma, motosiklet akülerinin çalışmamasının en önemli sebeplerinden biridir. Akü deşarj olurken salınan sülfat plakalar üzerinde toplanıp sertleşerek, akü performansının azalmasına veya tamamen bozulmasına neden olur. İşte bu nedenle aşağıdaki tavsiyelere uymak son derece önemlidir:

  1. Aküyü şarj edin ve kuru ve temiz bir yerde saklayın. Akünün negatif kutbunu motosikletten ayırın.
  2. Düzenli aralıklarla şarjı kontrol edin ve gerekiyorsa yeniden şarj edin.
BİRİNCİ ADIM: Araba aküsünün uygunluğu

 

Aşağıdakiler için orijinal ekipman üreticisinin tavsiyeleri için aracınızın kullanım kılavuzuna bakın:

Akü grup boyutu - aracının fiziksel ölçülerine en iyi uyacak akü boyutu. Birçok araç birden fazla grup boyutuna uyum sağlar.

Soğuk motor çalıştırma amperleri (Cold cranking amps - CCA) - CCA, aracın motoru soğuk iken çalıştırılabilmesi için kritik öneme sahiptir. Akü voltajı kullanılamayan seviyeye düşünceye kadar 0 Fahrenheit derece sıcaklıktaki bir akünün 30 saniye boyunca verebileceği amper sayısıdır.

Rezerv kapasitesi (Reserve capacity - RC) - alternatör arızalanırsa aracınızın elektrik sistemine güç vermeye yardımcı olur. Aracınızı çalıştırmak için gerekli olan minimum voltaj değerinin altına düşmeden bir akünün aracı kaç dakika güç sağlayabileceğini gösterir.

Genel olarak hem CCA hem de RC değerleri ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. Ancak soğuk iklimli bir yerde yaşıyorsanız bir akü seçerken CCA değerine özellikle dikkat etmeniz gereklidir. Tersine, sıcak iklimli bir yerde yaşıyorsanız çok fazla CCA değerine ihtiyacınız yoktur.

 

Deniz ve hobi araçlarında kullanmak için derin döngülü bir akü arıyorsanız aynı zamanda şunları göz önünde bulundurmanız gereklidir:

Akünün kullanılacağı ekipman tipi

Ekipmanı çalıştırmak için gerekli amper sayısı

Ekipmanı kaç saat kullanacağınız

Amper değerini Saat değeri ile çarparak gerekli olan Amper Saat veya AH değerini elde edin.

Ekipmanın Çektiği Akım (Amper) x Zaman (Saat) = AH

İKİNCİ ADIM: Araba aküsü nasıl çıkarılır

Özel talimatlar için kullanıcı kılavuzunu kontrol edin. Eski aküyü sökmeden önce, pozitif akü kutbunu belirleyin ve pozitif kablonun polaritesini işaretleyin. Böylece yeni bir aküyü ters takmanın önüne geçmiş olursunuz.

Emniyet ve Akü Üzerinde İşlem bilgilerini okuyun

  1. Önce "toprak" kablosu konnektörünü sökün. Bu önlem, akünün yanlışlıkla diğer aletlerle "topraklanarak" devrelerin ve/veya akünün zarar görmesini önler.
  2. Akü kablolarını sökerken uygun boyutta kutu veya açık uçlu anahtar kullanın.
  3. Akü tablasında olası bir hasar veya korozyon olup olmadığını kontrol edin. Tepsi ve akü sabitleme mekanizmasının mekanik olarak sağlam ve üzerinde korozyon olmadığından emin olun. Korozyona uğramış parçalar su ile temizlenip (içine bir miktar ev tipi amonyak veya karbonat eklenmiş) sert bir fırça ile fırçalanabilir. Temizlenmiş parçalar kurutulmalı ve boyanmalıdır. Akü kutuplarını boyamayın.
  4. "Topraklama" bağlantısını temizleyin ve sıkın. Marş motoru anahtarını ve marş motoru bağlantılarını sıkın.
ÜÇÜNCÜ ADIM: Yeni bir akü nasıl takılır

 

Emniyet ve Akü Üzerinde İşlem bilgilerini okuyun

Araca konduğunda akü tepsi üzerinde düz durmalıdır. Tepsi üzerinde akü kabının alt kısmına zarar verebilecek herhangi bir yabancı nesnenin olmadığından emin olun.

Akü tespit elemanı gergin oluncaya kadar sıkın. Akü tespit elemanı akü kapağı veya gövdesini bozacak veya çatlatacak kadar çok sıkılmamalıdır. Aracın kullanıcı kılavuzunda belirtilen tork değerlerine göre sıkın. Bunları bilmiyorsanız aşağıdaki tork değerleri kullanılabilir.

  • Üst çubuk veya üst çerçeve sabitleme elemanı: 30-50 inç-pound
  • Alt oturma tipi sabitleme elamanı: 60-80 inç-pound
  • Alt çıkıntı tipi sabitleme elemanı: 70-90 inç-pound
  • "Topraklanmış" kablo aküye en son bağlanmalıdır.

 

Araç spesifikasyonlarına göre doğru akü polaritesini kontrol edin. "Toprak" polaritesi genellikle belirtilmiştir. "Ters" polarite aracın elektrik sistemine ciddi hasar verebilir. Pozitif konik başın negatif konik baştan daha büyük olduğuna dikkat edin.

DÖRDÜNCÜ ADIM: Akünün geri dönüşümü
  • Bir otomobil tamir atölyesi veya servise başvurun. Oradan bir akü almasanız bile çoğu geri dönüşüm için eski aküleri kabul etmektedir.
  • Yeni kurşun-asit akü satan satıcılara başvurun. Kurşun-asit araba aküsü satan satıcıların çoğu aynı zamanda geri dönüşüm için kullanılmış aküleri toplamaktadır.
  • Akünüzü kabul edecek bir satıcı veya servis bulamazsanız, oturduğunuz yere yakın bir geri dönüşüm merkezine veya toplama merkezine başvurun. Akünün uygun şekilde elden çıkartılması için size tehlikeli atık tesisi veya atık tesisi önerebilirler.
  • Çöpünüzü toplayan şirket veya kuruma başvurun. Özel tehlikeli atık toplama standartları veya günleri olabilir.